Επιστολή ΚΕΚΠΑΠΥΑΣ 03.2017

Προς

Πρόεδρο ΚΕΚΠΑΠΥΑΣ κ. Πη Βασιλεία

Κοινοποίηση

ΔΣ Κοινωφελούς Επιχείρησης

Δήμου Κω

Κως, 23 Μαρτίου 2017

Αγαπητή κυρία Πρόεδρε,

Αγαπητά Μέλη του ΔΣ της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Κω,

Αρκετά μέλη του Συλλόγου μας, όπως και τα μέλη του ΔΣ είμαστε ιδιαίτερα ανήσυχοι για τη μηνιαία καθυστέρηση επανα-δρομολόγησης του λεωφορείου που μεταφέρει τα παιδιά που φοιτούν στο Σβουρένειο ΚΔΑΠμεΑ Κω από τα χωριά του νησιού στη δομή (8 στο σύνολό τους).

Επανειλημμένες οχλήσεις μας σε υπεύθυνους του Δήμου έμειναν χωρίς αποτέλεσμα και αναγκαζόμαστε για αυτό το λόγο να σας απευθύνουμε γραπτό αίτημα, παρακαλώντας παράλληλα για άμεση, γραπτή απάντηση στα παρακάτω:

  • Ποιο είναι το σοβαρό πρόβλημα του λεωφορείου που δεν μπορεί να διορθωθεί εδώ και ένα μήνα, εμποδίζοντας τα παιδιά μας να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα του Σβουρένειου;
  • Γιατί δεν ζητήθηκε εξαρχής ή στην πορεία του χρόνου η οικονομική συνδρομή του Συλλόγου, αφού σε προηγούμενες περιπτώσεις συμβάλλαμε με προθυμία σε διάφορα προγράμματα όπως λ.χ. το περσινό του Καραγκιόζη και οι ανάγκες εξοπλισμού για αθλητικές εκδηλώσεις;
  • Ενημερώθηκαν επισήμως οι γονείς και τα παιδιά που συμμετέχουν στο Σβουρένειο για τη σχετική καθυστέρηση και τις αιτίες της; Τι επιπτώσεις θεωρείτε ότι μπορεί αυτή η παράλειψη να έχει στη ζωή και την καθημερινότητά τους;
  • Ποια είναι η πρόθεση για τις περαιτέρω ενέργειές σας και ποιος είναι ο εκτιμώμενος χρόνος αναμονής;
  • Συνολικά, πως θεωρείτε ότι μπορούν να αποφευχθούν στο μέλλον παρόμοια προβλήματα;

Υπενθυμίζοντας τη σταθερή μας θέση και επιθυμία για ειλικρινή συνεργασία, προς όφελος των παιδιών με αναπηρίες και της τοπικής κοινωνίας, παρακαλούμε για ουσιαστικές απαντήσεις.

Με εκτίμηση

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Παναγιώτης Γκότοβος

Η γραμματέας Μαρία Φρατζή

Στεγαστικό, επιστολή στο Υπουργείο Παιδείας 11.2021

Προς

Υπουργείο Παιδείας, Γενική Διεύθυνση Στρατηγικής Σχεδιασμού, Προγραμματισμού Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών – Τμήμα Κτιριακής & Υλικοτεχνικής Υποδομής

Κοινοποίηση

Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου

Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου

Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργο Χατζημάρκο

Έπαρχο Κω, κ. Ιωάννη Καμπανή

Δήμαρχο Κω, κ. Θεοδόση Νικηταρά

Π.Ο.Σ.Γ.Κ.Α.Μ.Ε.Α.

Κως, 25 Νοεμβρίου 2021

Θέμα: Προβλήματα ασφάλειας και κτιριακά, και ανάγκη άμεσης μεταστέγασης των δομών ειδικής αγωγής στην Κω: Ειδικό Νηπιαγωγείο, Ειδικό Δημοτικό και ΕΕΕΕΚ

Αξιότιμοι κύριοι,

από την ίδρυσή του το 2019 το Ειδικό Νηπιαγωγείο στεγάζεται σε λυόμενες αίθουσες στην πόλη της Κω. Είναι όμως αναγκαίο τα παιδιά που ξεκινούν τη σχολική τους ζωή να φοιτούν σε κατάλληλα σχολεία, προσαρμοσμένα στις ανάγκες τους. Το Ειδικό Νηπιαγωγείο χρειάζεται μεταστέγαση, ίσως συστεγαζόμενο με το Ειδικό Δημοτικό.

Το Ειδικό Δημοτικό και το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ΕΕΕΕΚ συστεγάζονται από το 2017 στην περιοχή του Πλατανίου, σε δυο μικρά διατηρητέα κτίρια. Τα δυο σχολεία αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα.

Η είσοδος του Ειδικού Δημοτικού βρίσκεται σε ένα στενό δρόμο διπλής κατεύθυνσης, χωρίς πεζοδρόμιο: έτσι γίνεται κάποιες φορές επικίνδυνο, οπωσδήποτε επίφοβο το να συνοδευτεί ένα παιδί στο σχολείο, πολύ περισσότερο όταν έχει κινητικές δυσκολίες.

Έπειτα οι αυλές είναι ανισόπεδες και στρωμένες με τσιμέντο, ενώ μικρά στέγαστρα με πανί δεν αρκούν για να προστατέψουν τους μαθητές από τον ήλιο – που είναι αναγκαίο καθώς ορισμένοι λαμβάνουν φαρμακευτική αγωγή λόγω της οποίας χρειάζεται να αποφεύγεται η έκθεσή τους στον ήλιο.

Στο Ειδικό Δημοτικό φοιτούν φέτος 21 μαθητές και εργάζονται 13 εκπαιδευτικοί, και στο ΕΕΕΕΚ φοιτούν 23 μαθητές (15 – 23 ετών) και εργάζονται 19 εκπαιδευτικοί, συνολικά 76 παιδιά και ενήλικα άτομα, πολλαπλάσια σε σχέση με το 2017.

Ως προς την υγιεινή, ο αριθμός των τουαλετών δεν επαρκεί: υπάρχουν τρεις παιδικές τουαλέτες στην αυλή και για τα δυο σχολεία, από τις οποίες η μια είναι ειδική για παιδιά με κινητική αναπηρία. Δεν υπάρχει ξεχωριστή τουαλέτα για τους εκπαιδευτικούς. Επιπλέον στα δυο σχολεία εργάζεται μόνο μία καθαρίστρια.

Ως προς τις αίθουσες διδασκαλίας, δραστηριοτήτων και θεραπειών η κατάσταση είναι επίσης εξαιρετικά δύσκολη. Έχουν τοποθετηθεί προκατασκευασμένες αίθουσες και στις δυο αυλές, οι οποίες χρειάζεται να χωριστούν σε δυο ή τρεις μικρότερες αίθουσες. Στο Ειδικό Δημοτικό δεν υπάρχει διαθέσιμος χώρος για γραφείο διευθύντριας και καθηγητών.

Στο δε ΕΕΕΕΚ χωρίστηκαν αίθουσες των 16 τ.μ. στα δυο με κουρτίνες, με προφανή αποτελέσματα συνωστισμού και απουσία ηχομόνωσης. Τίθεται έτσι το θέμα των υγειονομικών μέτρων και των ικανών αποστάσεων που απαιτούνται λόγω της πανδημίας, και της ιδιαίτερα αυξημένης ανησυχίας των γονιών των μαθητών.

Σε σχέση με τα παραπάνω μοιάζει λιγότερο σημαντικό το ότι δεν υπάρχει παρά ελάχιστος χώρος για την υλοποίηση εργαστηρίων, όπως της Κηπουρικής και Ανθοκομίας. Όμως δεν θα έπρεπε να θεωρείται ένα εργαστήριο πολυτέλεια.

Τα προηγούμενα χρόνια έγιναν για το θέμα πλήθος συναντήσεων γονιών μαθητών και μελών του ΔΣ του Συλλόγου μας με αρμόδιους φορείς, εστάλησαν επιστολές και δημοσιεύτηκαν ανακοινώσεις και συνεντεύξεις – δυστυχώς, χωρίς αποτέλεσμα. Έπειτα από τόσες προσπάθειες οι γονείς είναι δικαίως αγανακτισμένοι.

Παρακαλούμε θερμά για τις ενέργειές σας για εξεύρεση άμεσης λύσης μεταστέγασης των σχολείων σε κατάλληλα κτίρια, με προδιαγραφές ΑΜΕΑ, καθώς και λύσεις με προοπτική στο χρόνο. Θα παρακαλούσαμε επίσης για έγγραφη απάντησή σας στην παρούσα εντός δεκαπέντε ημερών.

Με εκτίμηση

Η Πρόεδρος του ΔΣ Η Γραμματέας του ΔΣ Μαρία Φρατζή Μαρία Χατζηγιακουμή

Στεγαστικό, επιστολή στο Δημοτικό Συμβούλιο Κω 08.2021

Προς

Πρόεδρο Δημοτικού  συμβουλίου Κω κ. Ιωάννη Καλλουδη

Κοινοποίηση:

Επικεφαλείς Δημοτικών Παρατάξεων

Κως, 30 Αυγούστου 2021

Θέμα: Λειτουργία, κτιριακή υποδομή ΕΕΕΕΚ Κω και ανάγκη άμεσης μετεγκατάστασης της σχολικής μονάδας 

Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,

παρακαλούμε όπως θέσετε σε επικείμενο δημοτικό συμβούλιο, είτε εντός είτε εκτός ημερήσιας διάταξης, το κτιριακό – στεγαστικό ζήτημα των ΕΕΕΕΚ Κω (Ειδικά Εργαστήρια Επαγγελματικής Εκπαίδευσης & Κατάρτισης), λαμβάνοντας υπόψη τα παρακάτω:

Στο ΕΕΕΕΚ Κω έχουν εγγραφεί και πρόκειται να φοιτήσουν κατά το σχολικό έτος 2021-2022 συνολικά 24 μαθητές και μαθήτριες. Θα λειτουργήσουν 8 τμήματα: Γενικής Παιδείας, Κύριας και Β’ Ειδικότητας (Μαγειρικής, Αυτόνομης Διαβίωσης, Κηπουρικής), τα οποία υποχρεωτικά θα στεγαστούν σε έξι μικρές αίθουσες διδασκαλίας, εκ των οποίων η μία είναι το Εργαστήριο Μαγειρικής (χώρος κοινόχρηστος για τα εργαστηριακά μαθήματα) και η άλλη το γυμναστήριο (αίθουσα προκάτ).

Για να καλυφθούν οι ανάγκες στέγασης των μαθητικών τμημάτων ο Σύλλογος Διδασκόντων υποχρεώθηκε κατά το προηγούμενο σχολικό έτος να χωρίσει αίθουσες των 16 τ.μ. στα δύο, με κουρτίνες, κατάσταση που οδήγησε σε σοβαρά προβλήματα λειτουργίας (συνωστισμός μαθητών και εκπαιδευτικών, απουσία ηχομόνωσης). Το ίδιο έγινε και στην αίθουσα του Γυμναστηρίου (προκάτ, 21 τ.μ.), η οποία χωρίστηκε στα τρία και χρησιμοποιούνταν για φυσικοθεραπεία, λογοθεραπεία και γυμναστική. Επίσης, λόγω έλλειψης χώρων η βασική ειδικότητα του Εργαστηρίου Κηπουρικής και Ανθοκομίας δεν δύναται να υλοποιηθεί. 

Παράλληλα, σοβαρά θέματα προκύπτουν από την απουσία στεγασμένων εξωτερικών χώρων (με αποτέλεσμα την έκθεση των μαθητών σε ήλιο και βροχή) και από την έλλειψη αποχωρητηρίων, ο αριθμός των οποίων δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες των μαθητών και εκπαιδευτικών των δύο συστεγαζόμενων Ειδικών Σχολείων, ΕΕΕΕΚ Κω και Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κω.

Τα παραπάνω αποτέλεσαν και θα συνεχίσουν να αποτελούν ανυπέρβλητα εμπόδια στην εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ουσιαστική και αξιοπρεπή εκπαίδευση των μαθητών της. Επιπλέον, ο περιορισμένος χώρος εμποδίζει την εφαρμογή των υγειονομικών μέτρων για την COVID-19 όπως η ικανή απόσταση.

Όπως φαίνεται από την επισυναπτόμενη περσινή επιστολή του Συλλόγου στον Δήμαρχο Κω και την φετινή σχετική ανακοίνωση, τα στεγαστικά προβλήματα του σχολείου είναι σοβαρά, χρόνια και πολύ-συζητημένα. Παρακαλούμε θερμά τα αξιότιμα Μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου να τα θέσουν προς συζήτηση για άμεση εξεύρεση λύσης.

Με εκτίμηση

Η Διευθύντρια του ΕΕΕΕΚ Κατερίνα Τσατσακλά

Η Πρόεδρος ΔΣ του Συλλόγου Σωτήρ Μαρία Φρατζή

Προβλήματα στέγασης των δομών ειδικής αγωγής στην Κω, Δελτίο τύπου, Ιούνιος 2021

Η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση είναι θεσμοθετημένη στην Ελλάδα από την δεκαετία του 1980. Νόμος του 2008 προβλέπει τη συνεκπαίδευση όλων των παιδιών, με και χωρίς δυσκολίες στα ίδια σχολεία, κάτι που προϋποθέτει αναδιάρθρωση του εκπαιδευτικού συστήματος και γενναία χρηματοδότηση (για υποδομές, πρόσληψη και επιμόρφωση εκπαιδευτικών), και το οποίο βρίσκεται μακριά από τη σημερινή πραγματικότητα. Οι δομές ης Κω έχουν αρκετές δυσκολίες και ανάγκες, εδώ θα αναφερθούμε στο κτιριακό.

Στην Κω το πρώτο Ειδικό Σχολείο ήταν μη τυπική δομή, ιδρύθηκε από τον Δήμο το 1991 μετά από πίεση γονιών που ίδρυσαν και τον Σύλλογό μας, και λειτούργησε ως το 2013. Το 2004 ιδρύθηκε το πρώτο δημόσιο σχολείο, το Ειδικό Δημοτικό και το Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης AMEA Δήμου Κω, σημερινό Σβουρένειο, σαν επικουρική δομή. Το 2017 άρχισαν επίσης να λειτουργούν τα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ, αντίστοιχης βαθμίδας Γυμνασίου), και το 2019 το Ειδικό Νηπιαγωγείο.

Το Ειδικό Νηπιαγωγείο στεγάζεται σε δυο λυόμενες αίθουσες, στην οδό Φιλίνου. Την περασμένη χρονιά φοίτησαν εφτά παιδιά κι έχουν εγγραφεί για την επόμενη άλλα δυο. Το σχολείο χρειάζεται μια ακόμα αίθουσα, βοηθητικούς χώρους και ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό. Όμως το σχολείο είναι το δεύτερο σπίτι των παιδιών – για πόσο καιρό θα παραμένουν σε λυόμενα; Έπειτα, εάν δεν μπορεί να εφαρμοστεί η συνεκπαίδευση, δεν θα μπορούσε τουλάχιστον να συστεγαστεί με ένα Γενικό Νηπιαγωγείο;

Δυσκολότερη είναι η κατάσταση για το Ειδικό Δημοτικό και τα ΕΕΕΕΚ που συστεγάζονται σε μικρές αίθουσες και λυόμενα στο Πλατάνι, στο παλιό 6ο Δημοτικό. Τα ειδικά σχολεία έχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές καθώς οι μαθητές τους έχουν κινητικές και άλλες δυσκολίες. Τα τελευταία χρόνια έγιναν πλήθος αιτημάτων μεταστέγασης των ΕΕΕΕΚ, συναντήσεις με αρμόδιους φορείς, δηλώσεις, σχεδιασμοί και κινήσεις που δεν οδήγησαν πουθενά.

Στο Ειδικό Δημοτικό φοίτησαν πέρσι δεκαεφτά μαθητές και την επόμενη χρονιά θα ξεπεράσουν τους είκοσι, συνεπώς το σχολείο θα χρειαστεί έξι αίθουσες αντί για πέντε που έχει σήμερα, ενώ σαν αίθουσα χρησιμοποιείται και το γραφείο του διευθυντή. Επίσης θα χρειαστούν χώροι για εργοθεραπεία, συνεργασία με ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό και γραφείο εκπαιδευτικών. Σοβαρό είναι το πρόβλημα του πατώματος στο εσωτερικό του σχολείου, που είναι ανισόπεδο και χρειάζεται να καλυφθεί με ξύλινο δάπεδο, όπως και της αυλής, η οποία βρίσκεται κάτω από το επίπεδο του δρόμου και είναι στρωμένη με τσιμέντο, όπου θα χρειαζόταν χλοοτάπητας ή αντικραδασμικό δάπεδο, και τέλος η μεταφορά της κεντρικής εισόδου στον πλαϊνό δρόμο (Θράκης) αντί στον κεντρικό που δεν έχει πεζοδρόμιο (Κεράμου). Οι τουαλέτες που χρησιμοποιούνται και από τα δυο σχολεία βρίσκονται στην αυλή, χωρίς προθάλαμο, με μία μόνο να έχει προδιαγραφές ΑΜΕΑ.

Στα ΕΕΕΕΚ φοίτησαν την περασμένη χρονιά είκοσι μαθητές κι έγιναν ήδη δυο νέες εγγραφές για την επόμενη. Ένα από τα πλέον στελεχωμένα ΕΕΕΕΚ με είκοσι εκπαιδευτικούς, λειτούργησαν σε εφτά τμήματα και πέντε αίθουσες διδασκαλίας, μερικές από τις οποίες χωρίστηκαν με κουρτίνες, διαθέτοντας περίπου οχτώ τετραγωνικά μέτρα για κάθε τμήμα. Στην πραγματικότητα οι ανάγκες του σχολείου ανέρχονται σε δέκα αίθουσες και έναν μεγάλο χώρο για γυμναστήριο.

Πως στριμώχνεται μια ομάδα παιδιών σε οχτώ τετραγωνικά για να κάνει μάθημα; Πώς να τηρηθούν οι αποστάσεις που απαιτούνται λόγω της COVID-19; Πώς να απαντήσει ένας γονιός στο δίλημμα, αν είναι προτιμότερο να κρατήσει το παιδί στο σπίτι, επιτείνοντας όμως έτσι τον αποκλεισμό του; Που μπορεί να απευθύνει την αγανάκτησή του;

Είναι στοιχειώδες δικαίωμα του κάθε παιδιού το να μπορεί να φοιτήσει σε ένα σχολείο με αξιοπρεπείς συνθήκες. Είναι δικαίωμα (και υποχρέωση) των γονιών του να διεκδικούν τα αυτονόητα, δηλαδή ισότιμη πρόσβαση σε υγεία, εκπαίδευση και σεβασμό στη διαφορετικότητά του. Είναι επίσης ευθύνη της Πολιτείας, εφόσον ζούμε σε ένα πολιτισμένο και ευνομούμενο κράτος, να προλαμβάνει και να ενεργοποιείται ώστε να μην χρειάζεται να φτάνουν οι πολίτες σε αυτό το σημείο. Είναι τέλος ευθύνη και της τοπικής κοινωνίας, που τις τελευταίες δεκαετίες αναπτύχθηκε ραγδαία, να διατηρήσει τον Ιπποκρατικό χαρακτήρα της και τις βασικές ανθρωπιστικές αρχές του προγόνου της και θεμελιωτή της επιστημονικής ιατρικής.