Στεγαστικό, επιστολή στο Υπουργείο Παιδείας 11.2021

Προς

Υπουργείο Παιδείας, Γενική Διεύθυνση Στρατηγικής Σχεδιασμού, Προγραμματισμού Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών – Τμήμα Κτιριακής & Υλικοτεχνικής Υποδομής

Κοινοποίηση

Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου

Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου

Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργο Χατζημάρκο

Έπαρχο Κω, κ. Ιωάννη Καμπανή

Δήμαρχο Κω, κ. Θεοδόση Νικηταρά

Π.Ο.Σ.Γ.Κ.Α.Μ.Ε.Α.

Κως, 25 Νοεμβρίου 2021

Θέμα: Προβλήματα ασφάλειας και κτιριακά, και ανάγκη άμεσης μεταστέγασης των δομών ειδικής αγωγής στην Κω: Ειδικό Νηπιαγωγείο, Ειδικό Δημοτικό και ΕΕΕΕΚ

Αξιότιμοι κύριοι,

από την ίδρυσή του το 2019 το Ειδικό Νηπιαγωγείο στεγάζεται σε λυόμενες αίθουσες στην πόλη της Κω. Είναι όμως αναγκαίο τα παιδιά που ξεκινούν τη σχολική τους ζωή να φοιτούν σε κατάλληλα σχολεία, προσαρμοσμένα στις ανάγκες τους. Το Ειδικό Νηπιαγωγείο χρειάζεται μεταστέγαση, ίσως συστεγαζόμενο με το Ειδικό Δημοτικό.

Το Ειδικό Δημοτικό και το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ΕΕΕΕΚ συστεγάζονται από το 2017 στην περιοχή του Πλατανίου, σε δυο μικρά διατηρητέα κτίρια. Τα δυο σχολεία αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα.

Η είσοδος του Ειδικού Δημοτικού βρίσκεται σε ένα στενό δρόμο διπλής κατεύθυνσης, χωρίς πεζοδρόμιο: έτσι γίνεται κάποιες φορές επικίνδυνο, οπωσδήποτε επίφοβο το να συνοδευτεί ένα παιδί στο σχολείο, πολύ περισσότερο όταν έχει κινητικές δυσκολίες.

Έπειτα οι αυλές είναι ανισόπεδες και στρωμένες με τσιμέντο, ενώ μικρά στέγαστρα με πανί δεν αρκούν για να προστατέψουν τους μαθητές από τον ήλιο – που είναι αναγκαίο καθώς ορισμένοι λαμβάνουν φαρμακευτική αγωγή λόγω της οποίας χρειάζεται να αποφεύγεται η έκθεσή τους στον ήλιο.

Στο Ειδικό Δημοτικό φοιτούν φέτος 21 μαθητές και εργάζονται 13 εκπαιδευτικοί, και στο ΕΕΕΕΚ φοιτούν 23 μαθητές (15 – 23 ετών) και εργάζονται 19 εκπαιδευτικοί, συνολικά 76 παιδιά και ενήλικα άτομα, πολλαπλάσια σε σχέση με το 2017.

Ως προς την υγιεινή, ο αριθμός των τουαλετών δεν επαρκεί: υπάρχουν τρεις παιδικές τουαλέτες στην αυλή και για τα δυο σχολεία, από τις οποίες η μια είναι ειδική για παιδιά με κινητική αναπηρία. Δεν υπάρχει ξεχωριστή τουαλέτα για τους εκπαιδευτικούς. Επιπλέον στα δυο σχολεία εργάζεται μόνο μία καθαρίστρια.

Ως προς τις αίθουσες διδασκαλίας, δραστηριοτήτων και θεραπειών η κατάσταση είναι επίσης εξαιρετικά δύσκολη. Έχουν τοποθετηθεί προκατασκευασμένες αίθουσες και στις δυο αυλές, οι οποίες χρειάζεται να χωριστούν σε δυο ή τρεις μικρότερες αίθουσες. Στο Ειδικό Δημοτικό δεν υπάρχει διαθέσιμος χώρος για γραφείο διευθύντριας και καθηγητών.

Στο δε ΕΕΕΕΚ χωρίστηκαν αίθουσες των 16 τ.μ. στα δυο με κουρτίνες, με προφανή αποτελέσματα συνωστισμού και απουσία ηχομόνωσης. Τίθεται έτσι το θέμα των υγειονομικών μέτρων και των ικανών αποστάσεων που απαιτούνται λόγω της πανδημίας, και της ιδιαίτερα αυξημένης ανησυχίας των γονιών των μαθητών.

Σε σχέση με τα παραπάνω μοιάζει λιγότερο σημαντικό το ότι δεν υπάρχει παρά ελάχιστος χώρος για την υλοποίηση εργαστηρίων, όπως της Κηπουρικής και Ανθοκομίας. Όμως δεν θα έπρεπε να θεωρείται ένα εργαστήριο πολυτέλεια.

Τα προηγούμενα χρόνια έγιναν για το θέμα πλήθος συναντήσεων γονιών μαθητών και μελών του ΔΣ του Συλλόγου μας με αρμόδιους φορείς, εστάλησαν επιστολές και δημοσιεύτηκαν ανακοινώσεις και συνεντεύξεις – δυστυχώς, χωρίς αποτέλεσμα. Έπειτα από τόσες προσπάθειες οι γονείς είναι δικαίως αγανακτισμένοι.

Παρακαλούμε θερμά για τις ενέργειές σας για εξεύρεση άμεσης λύσης μεταστέγασης των σχολείων σε κατάλληλα κτίρια, με προδιαγραφές ΑΜΕΑ, καθώς και λύσεις με προοπτική στο χρόνο. Θα παρακαλούσαμε επίσης για έγγραφη απάντησή σας στην παρούσα εντός δεκαπέντε ημερών.

Με εκτίμηση

Η Πρόεδρος του ΔΣ Η Γραμματέας του ΔΣ Μαρία Φρατζή Μαρία Χατζηγιακουμή

Σχολίασε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *